Firemní komunikace

datum publikace 29.01.2012

Firemní komunikace (Corporate communication) - komplex všech forem chování, jimiž firma o sobě něco sděluje a komunikuje tak s okolním prostředím. Prostředí zahruje nejen externí subjekty, ale i vnitřní prostředí např. zaměstnance, akcionáře, orgány společnosti apod.

Podniková komunikace tvoří významnou součást podnikové identity. Pomocí podnikové komunikace se vytváří komunikační spojení nejen vně podniku, ale také dovnitř. Při komunikaci do vnějšího prostředí používáme převážně nástrojů propagace (reklamu, podporu prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing, sponzoring apod.). Pro vnitřní komunikace jsou důležité způsoby předávání informací, styly jednání, komunikace mezi zaměstnanci apod. Podniková komunikace je provázána s ostatními prvky korporátní identity. 

Do firemní komunikace můžeme zařadit tyto nástroje, cesty, prostředky:

  • porada
  • firemní časopis
  • celofirmení setkání
  • prezentace
  • image budov a kanceláří
  • nástěnky
  • intranet
  • firemní oblečení
  • verbální a neverbální komunikace
  • systém LCD obrazovek 
  • ...

Komunikace je velmi silný nástroj, který rozhoduje o tom, jaký bude výkon pracovníků, jak budou spolupracovat, jaké vzniknou vztahy. Ke zlepšení komunikace lze jedině doporučit zřídit firemní školu komunikace. 

Obor

Myšlenky poradce

„Většina firem má skvělého pracovníka pana ONO. Málo kdo ho dokáže skutečně najít.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Nejlepší jsou na poradách a v řešitelských týmech vyjádření typu – „Měli bychom udělat...“, „Udělejte to nějak...“, „Mělo by se....“, „Však On to někdo udělá...“. Všechny tyto věty vlastně zadávají práci panu ONO. Když se však hledá splnění úkolů, výsledky není možné najít pana ONO. Prostě neexistuje. Každý si myslel, že pan ONO je někdo jiný než on sám.

Zadáváte-li jakýkoliv úkol, vždy je třeba jasně se dohodnout s konkrétním řešitelem. Osobou odpovědnou za vyřešení úkolu. To ještě nestačí, je třeba přidat i termín do kdy úkol potřebuje mít firma splněn, jaký má být konkrétní výstup.

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace