Firemní komunikace

datum publikace 29.01.2012

Firemní komunikace (Corporate communication) - komplex všech forem chování, jimiž firma o sobě něco sděluje a komunikuje tak s okolním prostředím. Prostředí zahruje nejen externí subjekty, ale i vnitřní prostředí např. zaměstnance, akcionáře, orgány společnosti apod.

Podniková komunikace tvoří významnou součást podnikové identity. Pomocí podnikové komunikace se vytváří komunikační spojení nejen vně podniku, ale také dovnitř. Při komunikaci do vnějšího prostředí používáme převážně nástrojů propagace (reklamu, podporu prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing, sponzoring apod.). Pro vnitřní komunikace jsou důležité způsoby předávání informací, styly jednání, komunikace mezi zaměstnanci apod. Podniková komunikace je provázána s ostatními prvky korporátní identity. 

Do firemní komunikace můžeme zařadit tyto nástroje, cesty, prostředky:

  • porada
  • firemní časopis
  • celofirmení setkání
  • prezentace
  • image budov a kanceláří
  • nástěnky
  • intranet
  • firemní oblečení
  • verbální a neverbální komunikace
  • systém LCD obrazovek 
  • ...

Komunikace je velmi silný nástroj, který rozhoduje o tom, jaký bude výkon pracovníků, jak budou spolupracovat, jaké vzniknou vztahy. Ke zlepšení komunikace lze jedině doporučit zřídit firemní školu komunikace. 

Obor

Myšlenky poradce

„Změna není pouhá událost, je to proces“ více >>

Michaela Opletalová Michaela Opletalová

Změna, která má být udržitelná, v sobě spojuje mnoho faktorů a pohledů. Můžeme se na ni dívat z pohledu tvrdých čísel, dat a faktů, ale také z pohledu přijetí a změny v lidském myšlení a přístupu. Jestliže chce organizace provádět takové změny, které jsou přijímané a přinášejí zlepšení, která se od nich očekávají, musí pracovat systematicky nejen se statistikou a výpočty, ale také s lidmi.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace