Komunikace v týmu (Face to Team)

datum publikace 06.07.2015

Komunikace v týmu (někdy nazávaná Face to Team) je způsob, jak efektivně komunikovat s týmem (větším počtem lidí - 5 a více) jako celkem. Ve skupinách nelze vše komunikovat s jednotlivými členy, ale je třeba, aby skupina jako celek přijala, pochopila a aktivně využívala sdělované informace. 

Komunikace v týmu využívá pravidla sociálního chování skupin (sociální komunikace). Požadavky jednotlivců ustupují do pozadí před zájmy, zvyklostmi, vztahy, které v týmu panují. Samozřejmě tím se nepotlačuje vliv silných jedinců v týmu nebo osobností s přirozenou autoritou. Komunikující musí zvládnout charakteristiky a klíčové vlivy v týmu, aby dosáhl pozitivního výsledku. Navíc k pravidlům verbální a neverbální komunikace musí zvládat zaměření skupiny, aktuální vývoj týmu, poslání, komunikační dovednosti týmu apod.

Vždy je problém najít hlavní příčiny neefektivní komunikace, které tým brzdí ve výkonu. Komunikace je jeden z prvků, který silně ovlivňuje výkon pracovníků a týmu jako celku. 

Obor

Myšlenky poradce

„Za manažera výsledky nikdo sbírat nebude.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Hlavní prací manažera je dosahovat se svým týmem výsledků ve prospěch firmy. Ty je však potřeba prokázat. Ne vždy jsou výsledky snadno viditelné v reportingu, zvláště jedná-li se o měkké metriky. Manažer potřebuje mít neustále otevřené oči a každou změnu, výsledek, závěr si uvědomit, popsat a sdělovat ostatním.  

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace