Komunikace v týmu (Face to Team)

datum publikace 06.07.2015

Komunikace v týmu (někdy nazávaná Face to Team) je způsob, jak efektivně komunikovat s týmem (větším počtem lidí - 5 a více) jako celkem. Ve skupinách nelze vše komunikovat s jednotlivými členy, ale je třeba, aby skupina jako celek přijala, pochopila a aktivně využívala sdělované informace. 

Komunikace v týmu využívá pravidla sociálního chování skupin (sociální komunikace). Požadavky jednotlivců ustupují do pozadí před zájmy, zvyklostmi, vztahy, které v týmu panují. Samozřejmě tím se nepotlačuje vliv silných jedinců v týmu nebo osobností s přirozenou autoritou. Komunikující musí zvládnout charakteristiky a klíčové vlivy v týmu, aby dosáhl pozitivního výsledku. Navíc k pravidlům verbální a neverbální komunikace musí zvládat zaměření skupiny, aktuální vývoj týmu, poslání, komunikační dovednosti týmu apod.

Vždy je problém najít hlavní příčiny neefektivní komunikace, které tým brzdí ve výkonu. Komunikace je jeden z prvků, který silně ovlivňuje výkon pracovníků a týmu jako celku. 

Obor

Myšlenky poradce

„Změna není pouhá událost, je to proces“ více >>

Michaela Opletalová Michaela Opletalová

Změna, která má být udržitelná, v sobě spojuje mnoho faktorů a pohledů. Můžeme se na ni dívat z pohledu tvrdých čísel, dat a faktů, ale také z pohledu přijetí a změny v lidském myšlení a přístupu. Jestliže chce organizace provádět takové změny, které jsou přijímané a přinášejí zlepšení, která se od nich očekávají, musí pracovat systematicky nejen se statistikou a výpočty, ale také s lidmi.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace