Koučing, kaučink (coaching)

datum publikace 05.07.2012

Koučink je metoda vedení klienta k individuálnímu řešení. Princip spočívá v tom, že trenér (coach) hledá s klientem nejlepší řešení pro vzniklou situaci. Přičemž se trenér nesnaží ukazovat konkrétní řešení, ale hledá cesty tak, aby řešení našel jeho klient. 

Koučink je silně závislý na vzájemné důvěře. Bez ní nelze řádně koučink aplikovat. Klient by následně nalezeným řešením nevěřil a tudíž by je v praxi řádně neaplikoval. Výsledky by se pak vůbec nemusely dostavit.

Koučink většinou probíhá 1 na 1 tedy jeden klient a jeden trenér (coach). Je to z toho důvodu, že potřeby, přístupy, myšlení jsou u každého člověka odlišné a trenér se musí plně soustředit na prospěch svého klienta. 

Fáze kaučinku mohou být: 

  • popis aktuální situace
  • stanovení cílů koučinku
  • získání a potvrzení důvěry
  • výběr strategie pro dosažení cílů
  • plán osobních setkání 
  • definování vhodných metod pro hledání řešení
  • způsob zápisu individuálních úspěchů a veřejně sdělitelných úspěchů
  • podpora pozitivních motivů
  • praktická realizace
  • apod.

Obor

Myšlenky poradce

„Posláním poradce je najít vhodné cesty řešení problémů jeho klientů a vytvářet systémy, které jsou pro lidi. “ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Je-li Vašim zájmem, aby člověk, pracovník, manažer byl sám schopen se rozvíjet, není vhodné mu "radit", ale ukázat možné cesty. Člověk si pak sám zvolí cestu, která je blízká jeho srdci. Cestu, která je blízká jeho schopnostem a má chuť se po ní vydat. Na poradci Vlastní cesty je hledat a ukazovat takové cesty, které lidem pomohou vyřešit jejich problémy. 
Cesty vždy vyžadují nějaký systém. Ať už je to systém pro osobní užití (v soukromém životě, rodině) nebo ve firmě. Všechny tyto systémy by měly být jednoduché, použitelné, .. no prostě pro lidi.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace