Koučing, kaučink (coaching)

datum publikace 05.07.2012

Koučink je metoda vedení klienta k individuálnímu řešení. Princip spočívá v tom, že trenér (coach) hledá s klientem nejlepší řešení pro vzniklou situaci. Přičemž se trenér nesnaží ukazovat konkrétní řešení, ale hledá cesty tak, aby řešení našel jeho klient. 

Koučink je silně závislý na vzájemné důvěře. Bez ní nelze řádně koučink aplikovat. Klient by následně nalezeným řešením nevěřil a tudíž by je v praxi řádně neaplikoval. Výsledky by se pak vůbec nemusely dostavit.

Koučink většinou probíhá 1 na 1 tedy jeden klient a jeden trenér (coach). Je to z toho důvodu, že potřeby, přístupy, myšlení jsou u každého člověka odlišné a trenér se musí plně soustředit na prospěch svého klienta. 

Fáze kaučinku mohou být: 

  • popis aktuální situace
  • stanovení cílů koučinku
  • získání a potvrzení důvěry
  • výběr strategie pro dosažení cílů
  • plán osobních setkání 
  • definování vhodných metod pro hledání řešení
  • způsob zápisu individuálních úspěchů a veřejně sdělitelných úspěchů
  • podpora pozitivních motivů
  • praktická realizace
  • apod.

Obor

Myšlenky poradce

„Lepší než zjišťovat, kdo má pravdu, je tvořit nové a prospěšné.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Mnohokrát se dostane do sporů a kolizních situací. Vždy bychom byli rádi, aby viník byl někdo jiný a my měli pravdu. Tak spoustu času utrácíme na hledání pravdy, spíše naší obhajoby. Viníka a příčinu kolizní situace má smysl hledat především pro následné zlepšování.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace