Mapa strategie

datum publikace 08.01.2013

Mapa strategie je grafické znázornění strategie firmy pomocí strategických cílů firmy, jejich vzájemných vztahů (vztah příčiny a následku). Mapa slouží pro pochopení souvislostí jednotlivých strategických cílů a pro kontrolu toho, zda veškeré dílčí strategické cíle směřují k naplnění požadované výkonnosti firmy určené zejména finančními ukazateli.

Mapa může být použita v rámci strategického modelu Balanced scorecard, ale lze ji využít i pro jiné, individuální modely strategického řízení. 

Obor

Myšlenky poradce

„Nejlepší strategie se dá vyjádřit jednou větou.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Strategii většinou management hledá a formuluje pomocí speciálních nástrojů (například SWOT analýza, Porterův model, modelování, průzkumy trhu apod.). Popíše spousty stránek. Analyzuje velké objemy dat. Takovou přípravou projde jen pracovní tým! Zapojit do plnění strategie je třeba však celou firmu. Jednotliví pracovníci by měly strategii snadno pochopit a snadno vyjádřit vlastními slovy. Jen tak se může dobře strategie šířit firmou. To je důvod, proč by management měl strategii vyjádřit jednou větou. 

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace