Modelování

datum publikace 31.07.2012

Modelování je proces vytváření obrazu o realitě nebo připravované realitě. Model se vytváří proto, aby než se začne ukutečňovat realizace daného předmětu, vyzkouší se, zda by mohl fungovat nebo se hledá optimální řešení. Cílem je uspořit náklady a zefeektivnit práci a i pozdější změny. 

Modelování slouží jako základ pro simulace. Kdy se na modelu připravují požadované nebo očekávané stavy. Preventivně se odhalují možné chyby, rizika, nefunkčnosti apod. 

Modely mohou být: 

  • textové
  • grafické - vizuální
  • matematické
  • kombinované 
  • apod

V manažerské praxi se často používají modely např. pro:

  • strategii
  • procesu
  • systému
  • projektu
  • vztahy v organizaci
  • ....

Je na modelujícím pracovníkovi, jaké nástroje pro modelování zvolí. Co přesně potřebuje modelovat a za jakým účelem. Lze totiž modelovat stavy, vztahy - vazby, řešení apod.

Obor

Myšlenky poradce

„Subjektivita je jedním z největších zabijáků úspěšných kampaní.“ více >>

Radka Hošková Radka Hošková

Pokud marketingový pracovník přemýšlí, co by se líbilo jemu, jak by reagoval na dané sdělení on, posílá svoji kampaň do záhuby. Cílová skupina, ke které marketér hovoří, je většinou naprosto jiná, než je on sám.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace