Neverbální komunikace

datum publikace 27.04.2015

Neverbální komunikace je mimoslovní, mimohlasová komunikace, kterou lidé sdělují informace a také postoje ke komunikovanému tématu. Může být vědomá i nevědomá. To podle toho, jak daná osoba zná projevy neverbální komunikace a umí je ovládat. 

Neverbální komunikace zahrnuje: 

  • oční kontakt - schopnost dívat se ostatním do očí 
  • mimiku - pohyby obličejových svalů
  • gesta - pohyby rukou, posunky, ..
  • dotyk - kontakt s druhou osobou, podání ruky, poklepání na rameno, objetí, ..
  • čich - vnímání pachových vjemů
  • teplotu - vyzařování energie 
  • vzdálenost - využívání vzdálenosti s posluchačem - 4 základní zóny - intimní, osobní, sociální, veřejná
  • uspořádání těla - celkové uspořádání těla v prostoru - držení těla, pózy, polohy
  • pohyb - využívání pohybu při komunikace
  • práci s časem - využívání času při komunikaci

Dobré je vědět, že neverbální komunikace je informace o tom, kolik energie vkládá komunikující do dané diskuse, k tématu. Jak mu na něm záleží apod.

Hlavní součástí komunikace je také verbální komunikace.

Obor

Myšlenky poradce

„"Kámen nerozbiješ silou, ale neustálým dopadáváním"“ více >>

Marcela Basovníková Marcela Basovníková

Ať děláte co děláte, stále se Vám nedaří dosáhnout toho, po čem opravdu toužíte. Neustále se snažíte a výsledky, které by vykazovaly rostoucí trend, pořád nikde. Přepadá Vás skepse a chcete to zabalit? S chladnou hlavu, trpělivostí a odhodláním je však možné vybrat si i jinou cestu. V prvé řadě je nutné velmi důkladně zanalyzovat předešlé chyby, v druhé řadě si pak připustit, že ne vždy na všechno stačíte sám. Od toho jsou odborníci a poradci, kteří pomohou najít správnou cestu ven a předcházet někdy zbytečnému neúspěchu. Na konci této společné cesty pak čeká velká odměna. Vaše spokojenost..

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace