Podnikatelský záměr

datum publikace 17.11.2013

Podnikatelský záměr je plán, představa podnikání. Jedná se o popis aktivit, produktů a způsobů se kterými chce živnostník, podnikatel, firma dosáhnout zisku. Podnikatelský plán bývá alespoň ze začátku důvěrným dokumentem. 

Podnikatelský plán by měl obsahovat:

  • cíle (operativní, finanční, strategické...) včetně způsobů, jak jich dosáhnout
  • prostředky potřebné pro naplnění záměru
  • příležitosti na trhu podporující záměr
  • ...

Podnikatelský záměr je většinou koncipován na 1-3 roky. Slouží jako programový dokument na usměrňování firemních aktivit a je průběžně aktualizován dle měnících se podmínek, nebo nových příležitostí a rizik, které průběžně vyvstanou.

Je-li třeba podnikatelský záměr předložit bankám, potenciálním investorům, ... pak detailně zpracovává minulou, současnou a budoucí výkonnost firmy. Obvykle zahrnuje plánované výkazy (rozvahu, výkaz zisků a ztrát a výkaz peněžních toků), které popisují vliv požadovaného financování na finanční situaci podniku.

Obor

Myšlenky poradce

„Každý golfista zahraje špatnou ránu. Je na něm, jak dlouho bude špatně hrát. “ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Právě až uděláme chybu, uvědomíme si, že něco jsme podcenili, neudělali správně. Je to běžný proces učení bez kterého bychom těžko získávali cenné zkušenosti. Velmi důležité je zvládnout emoce, uvědomit si příčinu a v chybě již nepokračovat. Na golfu v takovém případě emoce pracují na plno a špatnou ránu si musí golfista napravit nebo dostává trestnou ránu. Je to stejné jako v životě. Za každou úlevu se platí. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace