Podnikatelský záměr

datum publikace 17.11.2013

Podnikatelský záměr je plán, představa podnikání. Jedná se o popis aktivit, produktů a způsobů se kterými chce živnostník, podnikatel, firma dosáhnout zisku. Podnikatelský plán bývá alespoň ze začátku důvěrným dokumentem. 

Podnikatelský plán by měl obsahovat:

  • cíle (operativní, finanční, strategické...) včetně způsobů, jak jich dosáhnout
  • prostředky potřebné pro naplnění záměru
  • příležitosti na trhu podporující záměr
  • ...

Podnikatelský záměr je většinou koncipován na 1-3 roky. Slouží jako programový dokument na usměrňování firemních aktivit a je průběžně aktualizován dle měnících se podmínek, nebo nových příležitostí a rizik, které průběžně vyvstanou.

Je-li třeba podnikatelský záměr předložit bankám, potenciálním investorům, ... pak detailně zpracovává minulou, současnou a budoucí výkonnost firmy. Obvykle zahrnuje plánované výkazy (rozvahu, výkaz zisků a ztrát a výkaz peněžních toků), které popisují vliv požadovaného financování na finanční situaci podniku.

Obor

Myšlenky poradce

„Krizová komunikace se musí plánovat“ více >>

Vojtěch Bednář Vojtěch Bednář

Je vhodné připravit komunikační plán krizové komunikace ještě dříve, než je jí doopravdy potřeba. Pak většinou nemáte čas.
 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace