Porterův model

datum publikace 07.08.2012

Porterův model je metoda určená ke zhodnocení tlaků působících na firmu z tržního prostředí. Hodnotí se tlak, rivalita a vzájemné působení ze strany konkurence, dodavatelů, zákazníků a substitutů. Výsledkem jejich společného působení je nalezení ziskového potenciálu.

Model hodnotí pět základních sil:

  1. riziko vstupu potenciálních konkurentů
  2. rivalita mezi stávajícími konkurenty
  3. smluvní síla odběratelů
  4. smluvní síla dodavatelů
  5. hrozba substitučních výrobků

Více naleznete v sekci Metody - Porterův model.

 

Obor

Myšlenky poradce

„Média chtějí slyšet příběh“ více >>

Vojtěch Bednář Vojtěch Bednář

Pokud chceme, aby informace, které médiím dáváme nebyly deformovány, podejme je jako příběh. Média milují příběhy.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace