Porterův model

datum publikace 07.08.2012

Porterův model je metoda určená ke zhodnocení tlaků působících na firmu z tržního prostředí. Hodnotí se tlak, rivalita a vzájemné působení ze strany konkurence, dodavatelů, zákazníků a substitutů. Výsledkem jejich společného působení je nalezení ziskového potenciálu.

Model hodnotí pět základních sil:

  1. riziko vstupu potenciálních konkurentů
  2. rivalita mezi stávajícími konkurenty
  3. smluvní síla odběratelů
  4. smluvní síla dodavatelů
  5. hrozba substitučních výrobků

Více naleznete v sekci Metody - Porterův model.

 

Obor

Myšlenky poradce

„Poradce urychluje řešení problémů na vyšší úroveň kvality“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Poradce je většinou člověk, který se danou problematikou zabýval dříve a hlouběji než jeho zákazník. Má již větší zkušenost a příklady z praxe včetně jejich výsledků. To je důvod, proč může urychlit řešení problémů zákazníkovi na kvalitativněji vyšší úrovni. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace