Stakeholders – zájmové skupiny

datum publikace 17.10.2015

V angličtině označované jako stakeholders v češtině někdy jako zájmové skupiny jsou různé subjekty, které jsou v kontaktu s firmou a na jejichž činnosti a aktivitách je často firma závislá někdy i existenčně.

K typickým zájmovým skupinám patří:

  • vlastníci (akcionáři, podílníci),
  • investoři,
  • zákazníci, resp. odběratelé,
  • dodavatelé,
  • zaměstnanci,
  • státní správa a místní samospráva,
  • různá zájmová sdružení a organizace (např. hospodářská komora, ekologické instituce),
  • často do této skupiny také zařazujeme širokou veřejnost.

Obor

Myšlenky poradce

„Nevěřte, dokud si danou věc neumíte zkontrolovat nebo není z Vámi prověřeného, spolehlivého zdroje.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Je snadné uvěřit hezkým slovům ostatních, jak co umí, jak budou pracovat, jak pracují přes čas apod. Skutečnost však nebývá tak ideální. Majitelé firem o tom ví své. Nejvíc si stěžují manažeři a majitelé, kteří si nové pracovníky neprověří, nezeptají se na reference, nezavolají poslednímu zaměstnavateli nebo si neudělají namátkovou kontrolu. Je zcela jedno, zda jste ve výrobě, na stavbě, v cukrárně nebo vývojovém oddělení. Vždy je třeba si informace ověřovat. Vždy se nemusí jednat o podvod a lež, ale velmi často se jedná o neznalost, jiné zkušenosti apod. Včasná kontrola Vám ušetří spoustu času a peněz. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace