Stakeholders – zájmové skupiny

datum publikace 17.10.2015

V angličtině označované jako stakeholders v češtině někdy jako zájmové skupiny jsou různé subjekty, které jsou v kontaktu s firmou a na jejichž činnosti a aktivitách je často firma závislá někdy i existenčně.

K typickým zájmovým skupinám patří:

  • vlastníci (akcionáři, podílníci),
  • investoři,
  • zákazníci, resp. odběratelé,
  • dodavatelé,
  • zaměstnanci,
  • státní správa a místní samospráva,
  • různá zájmová sdružení a organizace (např. hospodářská komora, ekologické instituce),
  • často do této skupiny také zařazujeme širokou veřejnost.

Obor

Myšlenky poradce

„Nedáme-li pracovníkům informace, seženou a vymyslí si je sami.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Žijeme sice ve světě přehlceného informacemi. Přesto lidé baží po informacích, které potřebují nebo chtějí pro svou práci, osobní život. Pokud jim informace, zvláště v konfliktních situacích nebo krizových, nedáme, vyvinou úsilí je získat nebo si je domyslet. Samozřejmě to udělají s ohledem na jejich znalosti a zájmy. Mnohem lepší je informace přirozeně poskytovat. Vždy existují vhodné informace ke komunikaci. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace