Stakeholders – zájmové skupiny

datum publikace 17.10.2015

V angličtině označované jako stakeholders v češtině někdy jako zájmové skupiny jsou různé subjekty, které jsou v kontaktu s firmou a na jejichž činnosti a aktivitách je často firma závislá někdy i existenčně.

K typickým zájmovým skupinám patří:

  • vlastníci (akcionáři, podílníci),
  • investoři,
  • zákazníci, resp. odběratelé,
  • dodavatelé,
  • zaměstnanci,
  • státní správa a místní samospráva,
  • různá zájmová sdružení a organizace (např. hospodářská komora, ekologické instituce),
  • často do této skupiny také zařazujeme širokou veřejnost.

Obor

Myšlenky poradce

„Mikrořízení je úspěšným zabijákem výkonnosti mnoha malých a středních firem.“ více >>

Martina Václavíková

Občas někde něco nefunguje a my máme tendence vyhrnout si rukávy a udělat to, na co naši zaměstnanci "nestačí". A mikrořízení je na světě. Pokud se tomuto chce manažer vyhnout, musí vědět on i jeho lidé, co má být výsledkem, ten naplánovat, průběžně vyhodnocovat a nakonec ho dosáhnout. Tzn., musí vědět, jak strategii podniku převés do každodenní praxe a práce svých lidí. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace