systém kvality

datum publikace 11.08.2012

Systém kvality je soubor procesů, pravidel, postojů, politik, které firma potřebuje pro výrobu kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb. Systém by měl být nastaven tak, aby každý zúčastněný podle něj mohl vyrobit kvalitní výrobek nebo poskytnout službu napoprvé a správně. 

Systém kvality je definován v mezinárodní normě ISO 9001 a připravuje se např. takto:

  • definování potřeb zákazníků
  • definování kvality produktů (výrobků a služeb)
  • návrh procesů potřebných pro výrobů produktů
  • propojení procesů
  • definování zdrojů
  • návrh pravidel, postojů a chování systému
  • tvorba struktury a hierarchie
  • ... 

Obor

Myšlenky poradce

„Operativa způsobuje usínání manažerů a celé firmy. “ více >>

Marie Zelená Marie Zelená

Každý den přibývá velké množství úkolů a výzev k dořešení. V některých firmách byste ani nemuseli chodit domů a pořád by bylo co dělat. Pořád by úkoly nebyly hotové. Pokud se manažeři začnou "topit" v takové operativě, snadno zapomínají na dlouhodobý rozvoj firmy. Strategicky manažeři začínají usínat a s nimi i jejich firma. Nepostřehnou, že okolní prostředí se mění den co den a že konkurence přinesla nové tenchologie a produkty. Snadno pak přijde doba, kdy již nemusí do práce. Udělejte si každý týden čas na rozvoj sebe sama, svého týmu, firmy. Věnujte se pravidelně strategii a vizi firmy. 

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace