systém kvality

datum publikace 11.08.2012

Systém kvality je soubor procesů, pravidel, postojů, politik, které firma potřebuje pro výrobu kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb. Systém by měl být nastaven tak, aby každý zúčastněný podle něj mohl vyrobit kvalitní výrobek nebo poskytnout službu napoprvé a správně. 

Systém kvality je definován v mezinárodní normě ISO 9001 a připravuje se např. takto:

  • definování potřeb zákazníků
  • definování kvality produktů (výrobků a služeb)
  • návrh procesů potřebných pro výrobů produktů
  • propojení procesů
  • definování zdrojů
  • návrh pravidel, postojů a chování systému
  • tvorba struktury a hierarchie
  • ... 

Obor

Myšlenky poradce

„Je lepší než popsat stohy dokumentace, nakreslit 1 schéma, obrázek.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Nejen ISO, AS, OHSAS, CMMI ... a další normy po nás chtějí, popsat co a jak děláme. Většina kvalitářů, manažerů jen popisují texty a ty se kupí. Je to velmi snadné napsat větu. Nejde o větu, jde o to, aby ji lidé pochopili a použili. Normy nám neříkají však jak popsat náš systém řízení. Na rovinu, doba je uspěchaná a lidí nemají čas číst stohy papírů. Informace se na ně valí ze všech stran. Na výš při dlouhém dokumentu si již nepamatují, co bylo na začátku. Obrázek nebo schéma se čte rychleji a také se lépe pamatuje. Co kdyby systém byl vytvořen jako interaktivní model schémat, obrázků a doplňujících textů? Hledejte, kdo ví jak.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace