Typologie prodejního chování

datum publikace 05.09.2015

Typologie prodejního chování se zabývá chováním zákazníka a způsoby jak připravit nabídku a se zákazníkem jednat a dosáhnout prodejního úspěchu. Jedním z modelů typologie chování je model Gretze a Drozdecka. 

Každý zákazník je jiný. Existují i způsoby, jak si zákazníka otestovat a odhadnout jeho chování a přizpůsobit mu svoji nabídku. Jednou z metod, která může výrazně napomoci pochopit a jednat se zákazníkem, je typologie prodejního chování, pomocí které Gretz a Drozdeck rozděluje zákazníky do čtyř základních skupin a zároveň radí jak k těmto skupinám přistupovat:

  • Sociabilní typ zákazníka
  • Byrokratický zákazník
  • Diktátorský typ zákazníka
  • Výkonný typ zákazníka

Obor

Myšlenky poradce

„Než se pustíme na dlouhou cestu podnikání nebo novou pracovní pozici, měl bych vědět KDO JSEM, CO UMÍM a MÁM RÁD.“ více >>

Jiří Střelec Jiří Střelec

Myslet si, že něco umím je snadné. Od stolu, pardon, dnes od počítače, si můžeme myslet jak co je. Skutečnost většinou bývá jiná. Druhá etapa našeho života (řekněme od střední školy do 30 let) je pro nás zjišťovací. Měli bychom si vyzkoušet více brigád, prací, pozic, situací apod. To vše nám pomáhá poznat, jak se v situacích cítíme, co nám jde dobře, co nám dělá radost. Poznáme tak SAMI SEBE a můžeme přijmout odpovědnost za svůj život a posléze za naše děti nebo tým spolupracovníků. Zkoušejte, poznávejte sami sebe než začnete investovat do podnikání, do nového partnerství, pracovní pozice. Předejdete zbytečným slzám a stresu.

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace