Validace (validation)

datum publikace 29.01.2012

Validace – potvrzení prostřednictvím poskytnutí objektivních důkazů, že požadavky na specifické zamýšlené použití nebo na specifickou aplikaci byly splněny

Vysvětlení validace – jedná se o to prokázat, že zamýšlené použití např. postupu, procesu, činnosti… je správné. Validace se používá tam, kde není možné použít měření, zkoušky testy apod., nelze tedy jednoduše prokázat, že použití je naprosto správné. Je možné dokladovat, že při nasazení daných činností, bylo dosaženo požadovaných výsledků. Při opakování činnosti bychom s vysokou pravděpodobností měli dosáhnout stejných, obdobných výsledků. Příklad: Šijete reklamní vzducholodě. Jedno nafouknutí Vás stojí milión korun, proto validujete postup šití vzducholodě a teprve až při předání zákazníkovi vzducholoď nafouknete. Běžnou validací je lakování, lepení, svařování apod.

Petra Sabudková

Obor

Myšlenky poradce

„Subjektivita je jedním z největších zabijáků úspěšných kampaní.“ více >>

Radka Hošková Radka Hošková

Pokud marketingový pracovník přemýšlí, co by se líbilo jemu, jak by reagoval na dané sdělení on, posílá svoji kampaň do záhuby. Cílová skupina, ke které marketér hovoří, je většinou naprosto jiná, než je on sám.

Přejete si být informováni o nových článcích, metodách, řešeních z praxe, školeních, nabídkách?

Pokud hledáte konkrétní téma a nemůžete jej najít, napište majiteli na info@vlastnicesta.cz

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Další informace