Porterův model

datum publikace 07.08.2012

Porterův model je metoda určená ke zhodnocení tlaků působících na firmu z tržního prostředí. Hodnotí se tlak, rivalita a vzájemné působení ze strany konkurence, dodavatelů, zákazníků a substitutů. Výsledkem jejich společného působení je nalezení ziskového potenciálu.

Model hodnotí pět základních sil:

  1. riziko vstupu potenciálních konkurentů
  2. rivalita mezi stávajícími konkurenty
  3. smluvní síla odběratelů
  4. smluvní síla dodavatelů
  5. hrozba substitučních výrobků

Více naleznete v sekci Metody - Porterův model.

 

Obor

Myšlenky poradce

„Stát má armádu právníků, soudců, kteří stejně vše hodnotí až po boji.“ více >>

Pavel Trvaj Pavel Trvaj

Pokud jsem si nastavil pravidla pro dodržování legislativních požadavků v oblasti životního prostředí a bezpečnosti práce, tak je to fajn.  V reálném čase se však jedná o „popsaný“ papír. Abych si zajistil aktuálnost uvedených dokumentů i v budoucnu, tak je třeba předpisy neustále přezkoumávat, aktualizovat a doplňovat nové požadavky. Jedním ze systémových nástrojů je aplikace a případná certifikace podle norem ISO 14001 a OHSAS 18001.

Kvóty auditu
Mapa procesů
Koš - barva neshoda?
Diskriminace ISO
Formální strategie